Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Hartigans: "Pat Detroitā nav tādu fanu kā Latvijā"

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Hartigans: "Pat Detroitā nav tādu fanu kā Latvijā"
Marks Hartigans
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Vakar Rīgas ''Dinamo'' aizvadīja sezonas pēdējo maču Kontinentālajā Hokeja līgā, play off pirmās kārtas trešajā spēlē savā laukumā ar 3:4 piekāpjoties Maskavas ''Dinamo''. Pēc spēles savu komentāru par sezonu un dzīvi Latvijā eSports.lv sniedza rīdzinieku uzbrucējs Marks Hartigans.

- Sezona tikko beigusies. Kā to vērtē?
- Gāja kā pa viļņiem. Bet kopumā šo sezonu vērtēju kā veiksmīgu. Kopš sezonas sākuma esam veikuši lielu ceļu, un mūsu spēle sezonas gaitā uzlabojās. Esmu ļoti lepns par sasniegto un komandu.

- Pirmajās divās play off spēlēs Maskavā piedzīvojāt sagrāves. Kā spējāt ''savākties'' un psiholoģiski noskaņoties šai mājas spēlei?
- Visa pamatā bija katra spēlētāja koncentrēšanās savai spēlei, savam uzdevumam laukumā, par to arī runājām komandas sapulcē pirms šīs spēles. Un šodien ''veči'' patiešām smagi cīnījās.

- Jums izdevās labs spēles sākums, ieguvāt divu vārtu pārsvaru. Kas notika pēc tam?
- Trešā perioda sākumā pēc iemetiena nopelnīju 2+2 minūšu sodu par spēli ar augstu paceltu nūju, kas notika nejauši un nebija apzināti. Maskavieši šajā laikā guva divus vārtus vairākumā, un pēc tam mūsējiem nedaudz nokārās galvas. Maskavas komanda ir ļoti spēcīga, tikko ļauj viņiem spēlēt, viņi to uzreiz izmanto.

- Ko domā par tiesāšanu? Brīžiem daži tiesnešu lēmumi šķita neizprotami.
- Jā, brīžiem tas patiešām bija dīvaini. Nevarēja saprast – vienu brīdi viņi ļāva spēlei ritēt savu gaitu, bet ik pa laikam piešķīra jocīgus sodus. Bet tā ir bijis visu sezonu – ir tiesāts par sliktu gan mums, gan mūsu pretiniekiem.

- Tavas domas par Latvijas līdzjutējiem?
- Tas, kas šodien notika arēnā, bija neaprakstāms. Pēdējās pāris minūtēs es vispār neko citu kā fanus nedzirdēju. Tik ļoti skaļi viņi bija. Un tādi viņi ir bijuši visas sezonas garumā.

- Mūsu fani salīdzinājumā ar citiem faniem?
- To ir grūti salīdzināt. Pat pagājušajā gadā Stenlija kausa finālā Detroitā nekas tāds nebija. Šeit fani ir ļoti uzticami savai komandai.

- Kā ar sadzīviskām lietām Latvijā šīs sezonas laikā?
- Man patīk, arī sievai. Visi ir ļoti draudzīgi, izpalīdzīgi. Pirms ierašanās Latvijā man paziņas stāstīja par Krieviju, ka tur ir grūti, ne vienmēr var dabūt visas nepieciešamās lietas. Bet šeit viss bija lieliski jau no paša sākuma. Iejusties nebija nekādu problēmu.

- Pagaidām par nākamo sezonu vēl nekas nav skaidrs. Bet vai tu vēlētos šeit palikt arī nākamgad?
- Jā, noteikti! Man šeit patīk. Man patīk spēlēt kopā ar Cipu (Mārtiņu Cipuli) un Sašu (Aleksandru Ņiživiju) – viņi ir lieliski maiņas partneri.

  +1 [+] [-]

, 2009-03-05 09:35, pirms 15 gadiem
mans milakais leģeonārs ceru paliks

  -4 [+] [-]

, 2009-03-05 09:38, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Lainu kā uzskatu, ka no šīs sezonas ārzemniekiem uz nākamo gadu ir jāpatur vien Elisons un Hartigans. Nu un moš Vestkots. Pārējos jālasa no jauna.
Tāpat ir vērts padomāt par ja ne tīrā policista, tad enforcera iegādi.

Par Skrastiņu, starp citu, viss jau būtu labi, ja ne 2.4 miljoni algā.

Un ko jūs visu laiku Laviņu "noliekat"? Viņam ir LABĀKAIS lietderības koeficients komandā, kas aizsargam nav mazsvarīgi (no aizsargiem plusos vispār ir tikai viņš un Pujacs). Un tieši lietderības koeficients parāda spēlētāju kļūdas, nevis komentētāju izsaucieni "piespēle, bet Latviņš nebija savā vietā un ripa iziet no zonas" (kas, komentētāji zina tās uzbrukuma shēmas, lai teiktu, ka Laviņa vieta bija citur? un nevis piespēle bija galīgi šķība)... tāpat arī aizsardzībā - redz jau pēdējo posmu, kur tāds Laviņš izmisīgi cenšas kko iztraucēt... dažreiz nesanāk un visi atkal bļauj "Tas tak Laviņš!"... bet nepadomā, ka kāds, piemēram, ir ļavis ieskrieties pretniniekam jau viduszonā, kāds cits vēl savu zonu nav nosedzis, tāpēc oponents kā lokomatīve jau nesas uz vārtiem... .
Kā gandrīz vienmēr, arī šoreiz pilnībā piekrītu viedoklim.
Vēl tikai vēlos piebilst, ka nākamajā sezonā ir jālasa spēlētāji ar pēc iespējas lielāku dzīvsvaru, jo šogad mūsu mazie perdeļi (M.Rēdlihs, Ņiživijs, Cipulis, Ankipāns, Westkots, Novaks) spēka spēlē izskatījās diezgan pabāli, lai neteiktu vairāk.
Sprukstiņš noderētu točna

     [+] [-]

, 2009-03-05 09:43, pirms 15 gadiem
Katrā ziņā Marks ir viens no tiem 3 leģionāriem, ko RD vajadzētu censties noturēt te arī uz nākamo sezonu! Pārējie divi - Elisons, Pruseks! Hossu šie (RD) visdrīzākais nenoturēs....

     [+] [-]

, 2009-03-05 09:46, pirms 15 gadiem
kasirkas rakstīja: Ne vienmēr tas lētākais ir tas labākais! šajā gadijumā domāju ka Hartigans ir jau pārbaudīta vērtība!
Vēl ne mazsvarīgs fakts ir, ka šis ir labi iekļāvies komandā un arī labi saprotas ar maiņas partneriem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2009-03-05 09:51, pirms 15 gadiem
ek ja vish iemestu peec nizhivija piespeeles kad bija 3-1 jau muusu labaa....ek...vieniigais idiotisms bija galvinsh ar lavinju, nezinu kaa var taa kljuudiities, priekshpeedejaa minuutee, playoff speelee, pie rezultaata 3-3.. totaals marazms

  +1 [+] [-]

, 2009-03-05 10:04, pirms 15 gadiem
paldies Mark par sezonu! gaidām kādu pēcsezonas blogu thehockeynews.com !

     [+] [-]

, 2009-03-05 10:32, pirms 15 gadiem
Hartigans foršs ceru ka paliks!!

     [+] [-]

, 2009-03-05 10:36, pirms 15 gadiem
Nu tā no sērijas "viena tante teica" - sieviete, no kā Hosa īrē dzīvokli, esot apbēdināta, jo jāmeklē cits īrnieks... iemesls tāds, ka Hosa pats pateicis, ka negribot ilgāk palikt Rīga, so domāju arī RD tur neko vairs neiespēs.

  +6 [+] [-]

, 2009-03-05 10:42, pirms 15 gadiem
SlicK rakstīja: Nu tā no sērijas "viena tante teica" - sieviete, no kā Hosa īrē dzīvokli, esot apbēdināta, jo jāmeklē cits īrnieks... iemesls tāds, ka Hosa pats pateicis, ka negribot ilgāk palikt Rīga, so domāju arī RD tur neko vairs neiespēs.
vispār jau Tava "viena tante teica" informācija kaut kā galīgi neklapē ar kluba oficiālo informāciju: RD priekš leģionāriem dzīvokļus īrē iekš Panorama Plaza (un ne jau no tantes)."

     [+] [-]

, 2009-03-05 10:42, pirms 15 gadiem
als rakstīja: Katrā ziņā Marks ir viens no tiem 3 leģionāriem, ko RD vajadzētu censties noturēt te arī uz nākamo sezonu! Pārējie divi - Elisons, Pruseks! Hossu šie (RD) visdrīzākais nenoturēs....
Pruseku jau arī nespīd - šis jau bija tikai izīrēts.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-03-05 11:12, pirms 15 gadiem
Abrags rakstīja: Pruseku jau arī nespīd - šis jau bija tikai izīrēts.
Esi tik pārliecināts, ka nespīd? Zinu, ka šis ir (bija) izīrēts! Domāju par kādu nesliktu ciparu tas čehu klubs varētu arī šo pārdot! Protams tagad ir jau vēl viens, "bet".... moš šis pats sagribēs (pēkšņi) nakamsezon uz Karlovi Vari "pārvākties".....?! Tā teikt... tomēr Čehija - mājas, čehu klubs, bet līga tā pati...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-03-05 11:34, pirms 15 gadiem
labi, emocijas pāries, paliks veselais saprāts. Nedomāju, ka Hartigans ir pilnā loze. Paskatieties kaut vai uz Landrī no Maskavas Dinamo- garāks, spēcīgāks tendēts uz vārtiem. Cena, ja kas , gandrīz viena un tā pati. Nedomāju, ka jaatstāj Hartigans. drīzāk jāmēģina tikt pie Mariana Hosas, Vasiļjeva, Reķa, tāda Landrī, vēl kāda kanādieša . Jaatstāj MArcels un Pruseks, pārējiem- paldies! Jaatjauno komanda, jau ar rītdienu (nosacīti) jāsāk "trenkāt" Meija, Straupe, Hartmanis, Cinks... viņi ir jauni, daudz spēka, jaaieliek fiziskais pirms sezonas un tad nebūs tā kā vakar, kad nepietiek spēka 3 trešdaļai. 4 trijniekā ir jāspēlē JAUNAJIEM! Domāju, ka jāsaka paldies Naumovam, otrais vārtsargs jaiespēlē Muštukovs. Daudz jāpieliek Rēdliham M., būsim objektīvi- skarīgu darbību un lietderības koeficienta šim jauneklim bija maz, vairāk tukšas un bezmērķīgas skriešanas. Tāpat Bērziņš, manuprāt , nav gatavs tādam līmenim. Starp Rēdlihu un Dārziņu jābūt Vasiļjevam, to varēja just olimp. kvalif., ka tādā salikumā maiņai ir pavisam cits asums! cipulim jāstrādā pie noslēdzēsošā metiena, varbūt vajag individuāli patrenēties, varbūt pat paklonsultēties pie Baldera... vārdu sakot, potences ir, bet korekcijas ir vajadzīgas.
Protams, nezinu finansiālo RD pusi, un netaisos kļūt par komandas konsultantu, tikai izsaku savas pārdomas.
Paldies RD , sezona kopumā nebija slikta.

     [+] [-]

, 2009-03-05 11:42, pirms 15 gadiem
uzskatu ka uutu loti patiikami ja paliktu
lielisks ciiniitaajs un speeleetaas respect vinam

     [+] [-]

, 2009-03-05 12:01, pirms 15 gadiem
Hartiganam sanāk Stenlija Kausa ieguvējs,ja?

     [+] [-]

, 2009-03-05 12:04, pirms 15 gadiem
Nu kaa kuluaaros runaa, tad Hossu jau nu iez vai sanaaks notureet
Bet prioritaate ir nosargaat Hartiganu Elisonu Un Pruseku, mosh arii Weskotu, bet Novaaks toch nebuus naakoshgad vairaak
Ta ka jauni legjionaari mums arii buus

     [+] [-]

, 2009-03-05 12:06, pirms 15 gadiem
ja pa Hartiganu, tad vinjsh tieshaam bija otrs daargaakais aiz Hossas, bet Elissons peec tik labas sezonas, arii vairs nebuus tik leets, ta ka cereesim ka pietiks naudinjas Dinamo!!! Ljoti ceru ka shie dzheki paliks

     [+] [-]

, 2009-03-05 12:14, pirms 15 gadiem
Sakapaataajs rakstīja: ja pa Hartiganu, tad vinjsh tieshaam bija otrs daargaakais aiz Hossas, bet Elissons peec tik labas sezonas, arii vairs nebuus tik leets, ta ka cereesim ka pietiks naudinjas Dinamo!!! Ljoti ceru ka shie dzheki paliks
Play-offos Elisons parādīja neko - 1 piespēle un mīnus 3 koeficients. Un izskatījās arī diezgan pabāls. Tieši leģionāriem bija jābūt tiem, kas velk komandu izbraukuma mačos, bet divās spēlēs Maskavā leģionāri bija close to zero.

     [+] [-]

, 2009-03-05 12:28, pirms 15 gadiem
Nekorekts virsraksts. Sanāk, ka tiek pieņemts, ka Detroitā pēc noklusējuma vajadzētu būt labākiem faniem, nekā Latvijā. Aizvainojoši! Hartigana tekstā nekas tāds nebija.

Pareizāk būtu: "Pat Stenlija kausa finālā nebija tādu fanu"

     [+] [-]

, 2009-03-05 12:30, pirms 15 gadiem
Tie kas aizies tiem bus gruta nakama sezona viena iemesla delj - TUR NEBUS MUSEJIE FANI VAIRS !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-03-05 13:04, pirms 15 gadiem
Calvin rakstīja: Nedomāju, ka jaatstāj Hartigans. drīzāk jāmēģina tikt pie Mariana Hosas, Vasiļjeva, Reķa, tāda Landrī, vēl kāda kanādieša .
Nedomāju, ka mums ir kaut mazākā iespēja dabūt MARIANU Hosu.....

  +1 [+] [-]

, 2009-03-05 13:06, pirms 15 gadiem
Rumbish rakstīja: Hartiganam sanāk Stenlija Kausa ieguvējs,ja?
Piedevām trīs reizes !

  +2 [+] [-]

, 2009-03-05 13:14, pirms 15 gadiem
trakais09- rakstīja: Hartiganu obligāti vajag paturēt RD,viņš jau ir kā tā simbols
Nu runājot par tiem faniem,varētu jau būt,ka mēs Detroitai ieliekam kloķi
Ja arii skataas tikai tiiru statistiku, tad Hartigans ir loti tuvu Hosai, bet cik ir neoficiaala info sanjem apmeeram 2x mazaaku algu, domaaju ka RD par Hosas notureeshanu nav ko iespringt, jaameklee citi varianti, veel jau arii jaacer ka LV vechi naakosh sezon buus labaaki !

     [+] [-]

, 2009-03-05 13:36, pirms 15 gadiem
Uzskatu, un esmu to jau vairākkārt atkārtojis, ka Hartigans ir gandrīz vai vienīgais, ar kuru ir vērts apsēsties un runāt par nākamo sezonu. Ja viņa nebūs, tad tas ir lielākais starpsezonu zaudējums.Iespējams, ka arī Elisonu jāsaglabā, un arī viens no aizsargiem.
Hartigana vērtība ir arī tajā apstāklī, ka viņš ir licis arī Ņiživijam un it īpaši Cipulim saprast, ko nozīmē hokejs.
Ar Hossu pat nav vērts runāt. Pietiek jau apskatīties uz viņa vienaldzīgo sejas izteiksmi...
Pruseku kā vārtsargu visi pilnīgi droši esam stipri pārvērtējuši.Tas nebūtu lielākais zaudējums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-03-05 13:40, pirms 15 gadiem
Calvin rakstīja: labi, emocijas pāries, paliks veselais saprāts. Nedomāju, ka Hartigans ir pilnā loze. Paskatieties kaut vai uz Landrī no Maskavas Dinamo- garāks, spēcīgāks tendēts uz vārtiem. Cena, ja kas , gandrīz viena un tā pati. Nedomāju, ka jaatstāj Hartigans. drīzāk jāmēģina tikt pie Mariana Hosas, Vasiļjeva, Reķa, tāda Landrī, vēl kāda kanādieša . Jaatstāj MArcels un Pruseks, pārējiem- paldies! Jaatjauno komanda, jau ar rītdienu (nosacīti) jāsāk "trenkāt" Meija, Straupe, Hartmanis, Cinks... viņi ir jauni, daudz spēka, jaaieliek fiziskais pirms sezonas un tad nebūs tā kā vakar, kad nepietiek spēka 3 trešdaļai. 4 trijniekā ir jāspēlē JAUNAJIEM! Domāju, ka jāsaka paldies Naumovam, otrais vārtsargs jaiespēlē Muštukovs. Daudz jāpieliek Rēdliham M., būsim objektīvi- skarīgu darbību un lietderības koeficienta šim jauneklim bija maz, vairāk tukšas un bezmērķīgas skriešanas. Tāpat Bērziņš, manuprāt , nav gatavs tādam līmenim. Starp Rēdlihu un Dārziņu jābūt Vasiļjevam, to varēja just olimp. kvalif., ka tādā salikumā maiņai ir pavisam cits asums! cipulim jāstrādā pie noslēdzēsošā metiena, varbūt vajag individuāli patrenēties, varbūt pat paklonsultēties pie Baldera... vārdu sakot, potences ir, bet korekcijas ir vajadzīgas.
Protams, nezinu finansiālo RD pusi, un netaisos kļūt par komandas konsultantu, tikai izsaku savas pārdomas.
Paldies RD , sezona kopumā nebija slikta.
Nav ko salīdzināt Hartiganu ar Landrī vai vēl kādu citu.Šobrīd taču runājam par Rīgas Dinamo.Par Hossu un Pruseku kategoriski nepiekrītu, jaunos jātrenkā un kā vēl !Vasiļjevs jāaizmirst, diez vai viņš būs ar mieru pārcelties no komfortablās Vācijas, kur viņš tik labi jūtas un iriecienīts , tāpat arī sieva vāciete utt. Reķis neapšaubāmi būtu noderīgs.

     [+] [-]

, 2009-03-05 13:43, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Lainu kā uzskatu, ka no šīs sezonas ārzemniekiem uz nākamo gadu ir jāpatur vien Elisons un Hartigans. Nu un moš Vestkots. Pārējos jālasa no jauna.
Tāpat ir vērts padomāt par ja ne tīrā policista, tad enforcera iegādi.

Par Skrastiņu, starp citu, viss jau būtu labi, ja ne 2.4 miljoni algā.

Un ko jūs visu laiku Laviņu "noliekat"? Viņam ir LABĀKAIS lietderības koeficients komandā, kas aizsargam nav mazsvarīgi (no aizsargiem plusos vispār ir tikai viņš un Pujacs). Un tieši lietderības koeficients parāda spēlētāju kļūdas, nevis komentētāju izsaucieni "piespēle, bet Latviņš nebija savā vietā un ripa iziet no zonas" (kas, komentētāji zina tās uzbrukuma shēmas, lai teiktu, ka Laviņa vieta bija citur? un nevis piespēle bija galīgi šķība)... tāpat arī aizsardzībā - redz jau pēdējo posmu, kur tāds Laviņš izmisīgi cenšas kko iztraucēt... dažreiz nesanāk un visi atkal bļauj "Tas tak Laviņš!"... bet nepadomā, ka kāds, piemēram, ir ļavis ieskrieties pretniniekam jau viduszonā, kāds cits vēl savu zonu nav nosedzis, tāpēc oponents kā lokomatīve jau nesas uz vārtiem... .
Jocīgi, bet par Hartiganu un Elisonu esam līdzīgās domās...
Neapšaubāmi mums pietrūkst spēka uzbrucēju, kāds pārītis noteikti noderētu...Savādāk krievi mūspārāk daudz līmē gar bortiem...

  +2 [+] [-]

, 2009-03-05 13:54, pirms 15 gadiem
Ivananu vajag!!!A to tie krievi pa daudz bravuuriigi laukumaa!

  +1 [+] [-]

, 2009-03-05 14:03, pirms 15 gadiem
Keep going and play hard - you will always be in fans heart!

  +1 [+] [-]

, 2009-03-05 14:10, pirms 15 gadiem
Uzskatu, ka Hartiganam jaapaliek, jo vins ljoti labi bij iejuties un veidoja komandas speeli. katraa zinjaa vins neizkrita no komandas speeles konteksta.