Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Trīssoļlēcējs Dzenītis ar personīgo rekordu izcīna piekto vietu Eiropas U-23 čempionātā

Agris Suveizda

Trīssoļlēcējs Dzenītis ar personīgo rekordu izcīna piekto vietu Eiropas U-23 čempionātā
Sandis Dzenītis. Foto: Salaspils Sporta skola

LETA. Latvijas trīssoļlēcējs Sandis Dzenītis ar jaunu personīgo rekordu 16,00 metriem sestdien Espo Eiropas U-23 vieglatlētikas čempionātā ierindojās piektajā vietā.

Dzenītis pamatsacensībām ar 15,32 metrus tālu lēcienu bija kvalificējies kā pēdējais no 12 dalībniekiem, bet sestdien pēc 15,01 un 15,12 metrus tāliem lēcieniem trešajā mēģinājumā sasniedza personīgo rekordu 15,69 metri un ar astoto labāko rezultātu iekļuva finālā.

Arī pēdējos trijos lēcienos Latvijas sportistam bija augšupejoša līkne. Pēc 15,02 un 15,45 metrus tāliem lēcieniem pēdējā latvietis ar 0,8 metru sekundē lielu pavēju pirmo reizi karjerā sasniedza 16 metru robežu (precīzi 16,00), pakāpdamies uz piekto vietu. Līdzšinējais sportista personīgais rekords bija Eiropas komandu čempionātā jūnijā sasniegtie 15,55 metri.

Uzvaru ar 16,40 metru tālu lēcienu izcīnīja Francijas pārstāvis Simons Gors, otrais ar 16,24 metriem bija zviedrs Gābriels Valmārks, bet trešais ar 16,16 metriem - turks Batuhans Čakirs. Par sešiem centimetriem Dzenīti apsteidza arī austrietis Endiorass Kinglijs.

Jau ziņots, ka kārtslēcējs Valters Kreišs ar 5,35 metriem kvalificējās pamatsacensībām, šķēpa mešanā Matīss Kaudze ar 70,34 metriem ieņēma 13. vietu, 200 metru skrējējs Oskars Grava ar 21,28 sekundēm bija piektais savā skrējienā un kopumā tika pie 21. vietas, no pusfināla atpaliekot par 0,15 sekundēm, bet tāllēcēja Kitija Melnbārde ar 6,09 metriem ieņēma 22. vietu.

Izmantotie resursi:
LETA

  +2 [+] [-]

, 2023-07-15 21:40, pirms 11 mēnešiem
Super rezultāts! Divreiz U23 finālā uzlabots personiskais rekords 15,69m un 16,00m, turklāt tas izdarīts trešajā un sestajā mēģinājumā! Vienkārši lieliski!

  +2 [+] [-]

, 2023-07-15 21:43, pirms 11 mēnešiem
krokodilumednieks rakstīja: Super rezultāts! Divreiz U23 finālā uzlabots personiskais rekords 15,69m un 16,00m, turklāt tas izdarīts trešajā un sestajā mēģinājumā! Vienkārši lieliski!
Pilnīgi piekrītu! Čalim tiešām ir stipri nervi,ka var svarīgākajos momentos uzlekt labākos rezultātus. Ļoti iepriecina arī viņa absolūtais miers un piezemētība pēc šādām sacensībām pēcsacensību mazajā 15 sekunžu intervijā vieglatlētikas savienības instagram video. Sandis Dzenītis izskatās tiešām pēc liela potenciāla un izcila lietas koka nākotnē! Super!

  +1 [+] [-]

, 2023-07-15 21:52, pirms 11 mēnešiem
Pirms šī čempionāta Sandim bija sliktākais PB no visiem dalībniekiem. Jau iekļūšana finālā starp top12 bija ļoti labs sasniegums, kur nu vēl 2 PB un 5.vieta.

  +1 [+] [-]

, 2023-07-15 21:56, pirms 11 mēnešiem
labi
Slēpts komentārs: Newcastle United

  +1 [+] [-]

, 2023-07-15 22:03, pirms 11 mēnešiem
Pievienojos apsveikumiem, kaut kāds nereāls progress uzlabot personisko par gandrīz pusmetru. Tātad potenciāls ir.
Protams, Bružika laikos gandrīz 23 gadīgajiem vecumā vajadzēja regulāri lēkt tuvu 17 metriem, lai uz kaut ko reāli cerētu lielajās sacensībās, bet nu redzēs, kas būs ar puisi tālāk.

     [+] [-]

, 2023-07-15 22:21, pirms 11 mēnešiem
Kaut kāds gaismas stariņš tajā drūmajā ķēķi Bet ja nopietni tad 23 gados 16 metri ir samērā bezcerīgi nākotnei... Mīcīties pa Baltiju jā, tālāk jau vismaz pusmetrs klāt lai kaut kur pa otrās līgas Eiropas mačiem... Lai veicas puisim. Atliek bobslejs Viens līdzīgs trīsoļlecējs līdz olimpiskai medaļai reiz tika.

  +1 [+] [-]

, 2023-07-15 22:25, pirms 11 mēnešiem
Semarter rakstīja: Kaut kāds gaismas stariņš tajā drūmajā ķēķi Bet ja nopietni tad 23 gados 16 metri ir samērā bezcerīgi nākotnei... Mīcīties pa Baltiju jā, tālāk jau vismaz pusmetrs klāt lai kaut kur pa otrās līgas Eiropas mačiem... Lai veicas puisim. Atliek bobslejs Viens līdzīgs trīsoļlecējs līdz olimpiskai medaļai reiz tika.
Kāpēc 23 gados? 22 gados un Eiropas reitingā pirms šī čempja u23 grupā bija tikai knapi top50, bet ar šo rezultātu ir jau top20 un ļoti tuvu top10!

  +1 [+] [-]

, 2023-07-15 22:30, pirms 11 mēnešiem
Vieglatlētika ir tāds sports, kuru var izbaudīt, pat ja Latvijā netiec top3. Galvenais ir cīnīties un uzlabot personīgos rekordus.
Tā kā šitie komentāri par bezcerību ir nevietā.

  +2 [+] [-]

, 2023-07-15 22:42, pirms 11 mēnešiem
Semarter rakstīja: Kaut kāds gaismas stariņš tajā drūmajā ķēķi Bet ja nopietni tad 23 gados 16 metri ir samērā bezcerīgi nākotnei... Mīcīties pa Baltiju jā, tālāk jau vismaz pusmetrs klāt lai kaut kur pa otrās līgas Eiropas mačiem... Lai veicas puisim. Atliek bobslejs Viens līdzīgs trīsoļlecējs līdz olimpiskai medaļai reiz tika.
Diez vai tev taisnība. Te bija U23 čempionāts. Faktiski visi labākie Eiropas atlēti šajā vecuma grupā bija klāt. Tādu, kas lēca stipri tālāk, nebija. Līdz 4. vietai Dzenītim pietrūka 6cm, līdz 3. vietai - 16cm. Arī otrā un pirmā nemaz tik tālu nebija. Tie laiki, kad trīssolī visi lēca virs 17m, ir sen beigušies. Tagad pat visaugstākās raudzes sacensībās rezultāts zem 17m var dot tīri labu vietu, dažkārt pat medaļu.

     [+] [-]

, 2023-07-15 23:27, pirms 11 mēnešiem
krokodilumednieks rakstīja: Diez vai tev taisnība. Te bija U23 čempionāts. Faktiski visi labākie Eiropas atlēti šajā vecuma grupā bija klāt. Tādu, kas lēca stipri tālāk, nebija. Līdz 4. vietai Dzenītim pietrūka 6cm, līdz 3. vietai - 16cm. Arī otrā un pirmā nemaz tik tālu nebija. Tie laiki, kad trīssolī visi lēca virs 17m, ir sen beigušies. Tagad pat visaugstākās raudzes sacensībās rezultāts zem 17m var dot tīri labu vietu, dažkārt pat medaļu.
Absolūti nepiekrītu, no kurienes tāda dati?? Lielajos mačos ar 17 metriem nav ko darīt, tikai cīņa par sešinieku. Nerunāju par sliktiem laika apstākļiem. Paskaties statistiku, Eiropā jā, par to arī runa, bet ar 16 metriem neviens ar tevi vispār nerunās. Mūsējais ar savu rezultātu pat nav šīgada SIMTNIEKĀ pasaulē!!

     [+] [-]

, 2023-07-16 01:13, pirms 11 mēnešiem
Semarter rakstīja: Absolūti nepiekrītu, no kurienes tāda dati?? Lielajos mačos ar 17 metriem nav ko darīt, tikai cīņa par sešinieku. Nerunāju par sliktiem laika apstākļiem. Paskaties statistiku, Eiropā jā, par to arī runa, bet ar 16 metriem neviens ar tevi vispār nerunās. Mūsējais ar savu rezultātu pat nav šīgada SIMTNIEKĀ pasaulē!!
Pirmkārt, Dzenītim ir vēl iespēja progresēt. Šogad jau bijis liels kāpums personiskajam. Redzēju to viņa lēcienu uz 16,00m (arī iepriekšejos lēcienus), tāpēc uzskatu, ka viņš jau tuvākā nākotnē var pielikt pie šī rezultāta. Otrkārt, es runāju par rezultātiem, kas tuvu 17m robežai. Dažādas tabulas uzrāda labākos rezultātus, tomēr jāsaprot arī, ka tur ir tikai daži atlēti, kas regulāri lec 17m pari. Tādu, kas reizem aizlec 17m (vai pat vispār vienreiz dzīvē aizlekuši pāri šai robežai) ir krietni vairāk. Un it īpaši te ir runa par Eiropu. Lūk, Eiropas čempionātu rezultāti trīssolī: 2022 Minhene 1v. 17,50, 2v. 17,04, 3v. 16,94; 2018 Berlīne 1v. 17,10, 2v 16,93, 3v. 16,78; 2016 Amsterdama 1v. 17,20 2v. 17,16, 3v. 16,76; 2014 Cīrihe 1v. 17,46, 2v. 17,04, 3v. 17,01; 2012 Helsinki 1v. 17,63, 2v. 17,28, 3v. 16,97; 2010 Barselona 1v. 17,81, 2v 17,51, 3v. 17,45. Līdz 2010 gadam rezultāti Eiropas čempionātos bija augsti, tomēr redzam, ka no 2012. gada trešās vietas ieguvējs tikai vienreiz ir lecis tālāk par 17m (17,01). Pasaules čempionātā gan pilnīgi droši, ka būs jālec krietni virs 17m, lai dabūtu medaļu. Jūdžinā 3v 17,31m.
Bez tam ne jau velti tiek organizētas U23 meistarsacīkstes. Pilnīgi nobriedis atlēts daudzās vieglatlētikas disciplīnās ir 25-27 gadu vecumā vai pat vēl vēlāk. Vienmēr ir izņēmumi, bet vairumā gadījumu ne jau 23 gados tiek parādīti labākie rezultāti, tādā vecumā vēl ir iespējams progresēt un pat ļoti.